Після підвищення мінімальної зарплати зріс розмір ЄСВ
Як відомо, відповідно до Закону України від 19.09.2015 року № 174 «Про внесення змін до ЗУ «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінено розмір мінімальної заробітної плати та розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць. З 1 вересня 2015 року мінімальна заробітна плата становить 1378 гривень, прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для рацездатних осіб - 1378 гривень. Це в свою чергу вплинуло на розмір єдиного соціального внеску. Так, для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та для підприємців на загальній системі оподаткування (в місяцях, в яких був отриманий оподатковуваний дохід) з 1 вересня 2015 року мінімальний розмір єдиного внеску становитиме 478,17 грн. (1378 * 34,7 %). Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску з 1 вересня 2015 року становитиме 23426,00 грн. Нагадуємо, якщо база нарахування ЄСВ (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної зарплати, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати та ставки єдиного соцвнеску, встановленої для відповідної категорії платника. Тобто з 1 вересня працівникам, які працюють за основним місцем роботи на неповну тарифну ставку та отримують заробітну плату за відпрацьований час, яка не перевищує розміру мінімальної, ЄСВ нараховується виходячи з законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць (1378,00 гривень). При цьому утримання єдиного внеску із заробітної плати найманого працівника здійснюється із фактично нарахованого доходу. Що стосується нарахування ПДФО і застосування податкової соціальної пільги – тут нормативи не змінилися, оскільки вони визначаються із прожиткового мінімуму і мінімальної зарплати станом на 1 січня п.р.
Єдиноподатникам про акциз, плату за землю та валюту
Крижопільська ОДПІ нагадує платникам єдиного податку - суб'єктам господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів (роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльність фізичних осіб з роздрібного продажу пива та столових вин), про те, що згідно з положеннями Податкового кодексу, суми акцизного податку, які отримані від реалізації вказаних
підакцизних товарів включаються до складу доходу, отриманого протягом звітного періоду. При цьому платники єдиного податку третьої групи справляють податок за ставкою, визначеною у п. 293.3 ст. 293
Кодексу, з доходу з урахуванням сум акцизного податку. Якщо умовами проведення господарської діяльності платника єдиного податку передбачено одержання іноземної валюти (тобто, проводиться зовнішньоекономічна діяльність) доходом такого платника єдиного податку є дохід, отриманий в іноземній валюті та перерахований у гривнях за офіційним курсом Нацбанку на дату надходження коштів на рахунок. Платники єдиного податку звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності.
Еспортерам лісоматеріалів на замітку
Листом ДФС від 09 жовтня 2015 року № 37550/7/99-99-24-03-01-17 поінформовано митниці про набрання чинності змін до Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів». Тобто ДФС в жодному разі не заборонила митницям здійснювати митне оформлення експорту лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів та їх пропуск через митний кордон України. Власне з 10 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до ЗУ «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», внесені пунктом 3 розділу I Закону України від 9 квітня 2015 року № 325-VIII «Про внесення змін до ЗУ «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» щодо тимчасової заборони експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді».
Так відповідно до вимог Закону, митні органи України здійснюють митне оформлення експорту лісо- та пиломатеріалів за умови подання експортером разом з іншими необхідними документами, сертифіката
про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. Законом встановлено, що сертифікати про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів видаються підприємствами - постійними лісокористувачами. Порядок видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів затверджується КМУ. Звертаємо увагу, що статтею 3 Митного кодексу України встановлено, що при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України. Підсумовуючи викладене, починаючи з 10 жовтня 2015 року, митне оформлення лісо- та пиломатеріалів у режимі експорту повинно здійснюватися митницями відповідно до Закону – на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, виданих підприємствами-постійними лісокористувачами згідно із порядком, затвердженим КМУ. Про вищезазначену ситуацію та необхідність вжиття відповідних заходів ДФС було повідомлено Міністерство аграрної політики та продовольства України та Державне агентство лісових ресурсів України.
Прийняли працівника на роботу – повідомте органи ДФС
Постановою КМУ від 21 травня 2014 року №236 затверджено Положення про Державну фіскальну службу України. Пунктом 1 Положення встановлено, що ДФС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого координується КМУ через Міністра фінансів і який реалізує, зокрема, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове держане соціальне страхування. ДФС відповідно до покладених на неї завдань здійснює адміністрування податків і зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів, а також надає консультації відповідно до Податкового та Митного кодексів України, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (пункт 4 Положення). Постановою КМУ від 17 червня 2015 №423 затверджено Положення про Міністерство соціальної політики України, відповідно до пункту 1 якого Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМУ і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, трудових відносин. Одними з основних завдань Мнісоцполітики є, зокрема, забезпечення формування та реалізація державної політки у сфері трудових відносин та здійснення державного нагляду та контролю за додержанням вимог законодавства про працю (пункт 3 Положення №423). Мінсоцполітики відповідно до покладених завдань інформує в межах повноважень, передбачених законом, та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належить до компетенції Мінсоцполітики (підпункт 103 пункту 4 положення №423). До компетенції ДФС належить надання консультацій виключно з питань адміністрування єдиного внеску, зокрема нарахування та сплати єдино внеску. Відповідно до норм Постанови №413, ДФС лише приймає від суб’єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, проте не регулює питання трудових відносин, встановлених статтею 24 Кодексу законів про працю України. Статтею 259 КЗпП визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами – підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному КМУ. При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, встановленому КМУ. Постанову КМУ від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» було розроблено Мінсоцполітики відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України, яка містить положення щодо укладення трудового договору. Укладення договорів цивільно-правового характеру не регулюється зазначеною статтею.
Заступник начальника Крижопільської ОДПІ,
начальник Томашпільського відділення О.Г.Білецький