Пенсіонери отримають електронний доступ до своїх пенсійних справ

 У Вінницькій, Дніпропетровській, Київській та Херсонській областях незабаром буде запроваджено пілотний проект системи обслуговування громадян органами Пенсійного фонду на базі централізованих інформаційних технологій. 
 Постійне підвищення якості обслуговування громадян, забезпечення повноти та оперативності відповідних послуг – основні пріоритети в роботі Пенсійного фонду України.
 Саме тому протягом 2015 року Фонд працював на створення централізованої системи призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи. Головної метою якої є запровадження автоматизованої обробки даних і документів із забезпечення максимальної доступності громадян до послуг, які надає Пенсійний фонд, незалежно від місця їхнього проживання.
 Згідно з такою системою передбачено запровадження нових методів прийому громадян за принципом бек-офісу та фронт-офісу, це дасть змогу не тільки відмовитись від величезного паперового документообігу, а й спростити процедури прийому та обслуговування громадян, істотно скоротити час їхнього спілкування з Фахівцями Фонду.  Вся інформація про особу відразу потраплятиме в електронну пенсійну справу, яку формуватимуть під час першого звернення громадян в Пенсійний фонд та оброблятимуть за допомогою централізованої системи призначення та виплати пенсій. Ця система буде єдиною для усіх управлінь Фонду, захищеною за сучасними стандартами, що унеможливлює втрати персональних даних та витік інформації.
 Насправді процедура дуже проста: для призначення пенсій людина подаватиме працівникові фонду всі оригінали потрібних документів (паспорт, трудову книжку тощо), потім їх сканують (оцифровують) і формують електронну пенсійну справу. Фахівець Пенсійного фонду заповнює в електронній формі заяву про призначення пенсій й роздруковує її, а людина, якій призначають пенсію, лише посвідчує цю заяву своїм підписом.
  Електронні пенсійні справи, які міститимуть скановані пенсійні документи, а також усі розрахунки під час призначення та перерахунку пенсій, становитимуть основний пенсійний архів.
  Передбачено також, що пенсіонери зможуть у будь-який час через Інтернет ознайомитись з даними своєї пенсійної справи за допомогою електронного цифрового підпису.
 На сьогодні завершується розробка основного програмного забезпечення, проводиться його тестова експлуатація в 60-ти управліннях Пенсійного фонду України, розпочато підготовку до введення системи в промислову експлуатацію, здійснюється навчання фахівців.
 Варто зазначити, що функціональні можливості системи дістали позитивну оцінку групи міжнародних експертів з інформаційних технологій та пенсійних експертів, які працювали в Україні з 28 квітня по 29 травня 2015 року за проектом „Програма розвитку  фінансового сектору (USAID/FINREP-II)”.
  Поступове запровадження централізованої системи призначення та виплати пенсій заплановано розпочати з 1 січня 2016 року відповідно до затвердженого графіку введення її в експлуатацію в усіх регіонах України.
 
 
Начальник управління                                                        В.А.Чорногуз
  
 
Всі новини