Протягом 2015 року до райдержадміністрації надійшло 392 звернення, що на 111 більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року (281). З них 278 (71 %) - письмових, що на 125 більше від відповідного періоду минулого року (153) та 114 (29 %) - усних (108 - особистий прийом та 6 - виїзний прийом), що на 14 звернень менше від відповідного періоду минулого року (128).
У цих зверненнях громадянами порушено 404 (що на 113 більше від відповідного періоду минулого року) проблемних питань. Серед них: со-ціального захисту - 226 (120); аграрної політики і земельних відносин - 51 (38); праці і заробітної плати - 20 (23); комунального господарства - 25 (21); житлової політики - 12 (15); охорони здоров'я - 26 (12); освіти - 9 (11); питання законності та охорони правопорядку - 10 (11); транспорту і зв'язку - 1 (8); сім'ї, дітей, молоді - 1 (5); інші питання - 23 (27).
За звітний період надійшло 11 колективних звернень (відповідний період минулого року - 16), у яких порушено питання аграрної політики і земельних відносин, соціального захисту, охорони здоров'я, комунального господарства, екології та природних ресурсів, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, культури та культурної спадщини, освіти, релігії.
Також минулого року до райдерж-адміністрації надійшло 20 (37) звернень від одиноких матерів та багатодітних родин.
Всього у 2015 року до районної державної адміністрації звернулися 2382 громадяни, що на 1996 більше від 2014 року (386).
Найбільше звернень надійшло від жителів Вапнярки - 145 (85), Томашполя - 60 (63), Великої Русави - 9 (10), Гнаткова - 10 (10), Комаргорода - 14 (10), Ракової - 14 (9), Антонівки - 13 (9), Яришівки - 13 (8), Липівки - 5 (7), Олександрівки - 7 (7), Вапнярок - 0 (6), Колоденки - 7 (6), Антополя - 1 (4), Горишківки - 6 (4), Паланки - 4 (4), Пилипи-Борівських - 6 (4), Рожнятівки - 6 (4), Яланця - 10 (4), Вил - 3 (3), Кислицького - 6 (3), Жолобів - 4 (1), Калинки - 3 (1), Пеньківки - 1 (1), Нетре-бівки - 7 (1).
Крім того, у січні-грудні 2015 року до райдержадміністрації надійшло 5 звернень від жителів м. Вінниця, 7 - Донецька, по 1 зверненню від жителів Києва, Миколаєва, Одеси, Харцизька, Тульчина та 3 звернення з інших населених пунктів Вінницької області.
Протягом 2015 року до райдержадміністрації не надходили повторні звернення (1).
Певні зміни в державі зумовлюють відповідні зміни в тематиці звернень. Якщо у 2014 році до райдержадміністрації надходила численна кількість звернень громадян, що вимушено переселились на територію району, то впродовж 2015 року різко зросла кількість звернень щодо оформлення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг та надання роз'яснень щодо обсягу нарахованих субсидій. На сьогодні є низка непорозумінь стосовно загальних обсягів нарахування субсидій, адже чимало родин отримали розрахунки станом на літній період. З початком опалювального сезону всім таким сім'ям здійснюються перерахунки. Проте велика кількість заяв для призначення субсидій та певний проміжок часу до її призначення зумовлює звернення громадян до вищестоящих органів з приводу невчасного призначення субсидії. Ряд звернень з приводу призначення субсидій вирішується на користь заявників та складає частку тих звернень, що вирішені позитивно.
Упродовж звітного періоду також позитивно вирішувались питання комунального господарства, зокрема з приводу ремонту дороги на центральній вулиці смт. Томашпіль, підведення водопроводу до будинку однієї із жительок району. Також позитивно вирішувалися питання з приводу ви-плати коштів за соціальну відпустку. Серед позитивно вирішених звернень найбільшу частку складають звернення з питань соціального захисту: 28 - з приводу надання матеріальної допомоги та 27 - щодо отримання соціальних виплат та субсидій. Позитивно вирішувались звернення громадян з питань виділення земельних ділянок та розрахунків за паї, охорони здоров'я, зокрема деяких громадян забезпечено безкоштовними медичними препаратами, а також щодо надання матеріальної допомоги - за звітний період із резервного фонду голови райдержадміністрації громадянам виділено кошти в сумі 8800 грн.
Томашпільською райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян.
Зважаючи на те що звернення громадян до органів виконавчої влади мають важливе значення у забезпеченні постійного діалогу між державою та громадянином у вирішенні життєвих проблем окремої людини і суспільства в цілому, реалізації конститу-ційних прав і свобод людини, райдерж-адміністрацією й надалі приділятиметься постійна увага роботі зі зверненнями громадян як одному з пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади.
Віктор КАЛАСЬ,
керівник апарату
райдержадміністрації.