Сплата податків – гарантія виконання соціальних видатків
Скарбниця нашої держави потребує стабільного надходження коштів, адже вчасна сплата податків допоможе вистояти у нелегкий час, забезпечити виконання соціальних гарантій. Рівномірне наповнення бюджетів усіх рівнів гарантує вчасні стипендії, зарплати працівникам бюджетної сфери, пенсії та інші соціальні виплати. А від своєчасної сплати податків та зборів до місцевих бюджетів залежить добробут громад. Шановні платники, пам’ятайте про важливість вчасного розрахунку з бюджетами. Наявність податкової заборгованості не лише негативно впливає на імідж платника податків, але й порушує права громадян, позбавляючи державу джерел фінансування різноманітних потреб суспільства. Платники повинні не тільки не порушувати законодавчо встановлені терміни сплати, але і забезпечувати наповнення дохідної частини бюджету. В цьому мають бути зацікавлені не лише ті верстви населення, які залежать від бюджетного фінансування, але й самі платники податків. Адже вони матимуть можливість своєчасно одержувати з бюджету відшкодування податку на додану вартість, зокрема, в автоматичному режимі. Отже, Томашпільське відділення Крижопільської ОДПІ нагадує усім суб’єктам господарювання про необхідність своєчасної та рівномірної сплати податків!
Запрошуємо суб'єктів господарювання скористатись податковим компромісом
Томашпільське відділення Крижопільської ОДПІ нагадує суб'єктам господарювання, що 16 квітня 2015 року настає граничний термін подачі платниками уточнюючих розрахунків, або заяв з метою застосування податкового компромісу. Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. При застосуванні процедури податкового компромісу платник має сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95 відс. такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуватимуться. ДФС, у свою чергу, протягом 10 робочих днів приймає рішення про можливість проведення перевірки або відсутність такої необхідності для підтвердження визначеної суми.
Подаючи декларацію на податкову знижку необхідно додати ще певні документи. Які?
Платник податку, який бажає скористатися правом на податкову знижку за підсумками звітного 2014 року, має право впродовж усього 2015 року подати річну декларацію до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси та зазначити в ній підстави, суми та підтверджуючі документи щодо податкової знижки. А саме: Копія паспорта (1,2 сторінка та сторінка прописки); Копія довідки про присвоєння індивідуального податкового номера; Копія квитанцій про сплату платежів; Оригінал довідки про доходи, одержані в звітному році з місця роботи (за встановленою формою); Поточний рахунок в банку (або номер платіжної картки – взяти відповідну довідку в банку); Копія Договору з навчальним закладом/Полісу накопичувального страхування життя/Іпотечного договору та договору застави / інших договорів на послуги, що відносяться до податкової знижки; Копія свідоцтва про народження дитини або свідоцтво про одруження - у випадку, якщо декларацію подають батьки або один із подружжя; Довідку з навчального закладу про те, з якого і по який період у звітному (календарному) році навчалася особа; Квитанції про сплату відсотків за користування іпотечним кредитом у випадку використання права на податкову знижку. Слід зауважити, якщо платник податку до кінця 2015 року не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Під час мобілізації трудові відносини з працівниками не перериваються
Оскільки мобілізований працівник перебуває у трудових відносинах з підприємством, то роботодавець повинен нараховувати йому компенсацію в межах середнього заробітку (ст. 119 КЗпП) та надавати у Звіті про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (додаток 4) відомості про нарахування заробітної плати такому працівнику. У цьому Звіті дані про мобілізованого працівника в таблицю 5 не вносяться, оскільки трудові відносини тривають. У таблиці 6 заповнюються всі графи, як і при нарахуванні заробітної плати, окрім графи 18 «Сума нарахованої заробітної плати/доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» та графи 19 «Сума єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)» – у цих графах проставляються нулі. Що стосується військового збору, то враховуючи те, що відповідно до Закону України від 02 березня 2015 року №211-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України», який набрав чинності 13 березня 2015 року, внесено зміни до порядку сплати військового збору, а саме звільнено від оподаткування збором доходи, що не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, а отже звільнено і компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Не забудьте подати декларацію, якщо працювали за сумісництвом у 2014 році та отримали дохід понад 146160 гривень.
Громадяни, які у 2014 році працювали на декількох роботах та отримали загальний річний дохід понад 146 160 гривень зобов’язані подати деклараціюдо 1 травня 2015 року в податкову інспекцію за місцем своєї реєстрації. Також, до декларації слід подати додаток №7 «Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України», відповідно до якого проводиться перерахунок податку із задекларованої річної загальної суми оподатковуваних доходів. Декларація подається в один із таких способів за вибором платника податку: особисто платником або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством. Для створення сприятливих умов для виконання громадянами свого конституційного обов’язку державною фіскальною службою України створено електронний сервіс «Декларування он-лайн», що дозволить громадянам заповнювати та направляти до податкової служби декларацію про майновий стан та доходи через Інтернет.
Порядок виплат компенсації зарплати мобілізованим набрав чинності з 17 березня
В газеті «Урядовий кур'єр» від 17 березня 2015 р. №48 опублікована постанова КМУ від 4 березня 2015 р. №105, якою затверджено Порядок виплати компенсації підприємствам, установам, організаціям у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Відповідно до затвердженого Порядку виплату працівникам середнього заробітку буде здійснювати підприємство, компенсацію підприємствам витрат на виплату середнього заробітку працівникам буде здійснювати Міністерство соціальної політики шляхом перерахування коштів на зазначені цілі обласним департаментам соціального захисту, які, в свою чергу, перераховують їх до районних (міських) управлінь, а вони – підприємствам. У Постанові також визначено порядок подання документів, на підставі яких буде здійснюватися компенсація. Обчислення середнього заробітку працівників здійснюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08 лютого 1995 р. №100. Згідно із статтею 119 Кодексу законів про працю України за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, зберігаються місце роботи, посада і компенсується із бюджету середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, в яких вони працювали на час призову, незалежно від підпорядкування та форми власності. Відповідно пп. «и» пп. 165.1.1 п.165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума грошової допомоги (у тому числі в натуральній формі), що надається фізичним особам або членам їх сімей (діти, дружина, батьки), військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв'язку з мобілізацією, відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», та/або компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. З набранням чинності Постановою №105 з 17 березня 2015 року запрацювала згадана вище норма щодо звільнення від оподаткування ПДФО компенсаційних виплат з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Що стосується відображення нарахованої компенсації у формі №1ДФ, то середня заробітна плата, нарахована роботодавцем фізичній особі за час перебування на військовій службі під час мобілізації, на особливий період, відображається в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою «101». Сума нарахованого та виплаченого доходу відображається в графах 3а та 3 відповідно, графи 4а та 4 не заповнюються, оскільки ПДФО не нараховується і не перераховується. Крім цього, відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», із змінами та доповненнями, не нараховується єдиний соціальний внесок на виплати, які компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Заява на податковий компроміс подається у довільній формі
Пунктом 3.1 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 р. № 13 передбачено, що для початку застосування процедури податкового компромісу платник податків може подати протягом 90 днів з дня набрання чинності Законом України від 25.12.2014 № 63 - VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу» до контролюючого органу за основним місцем свого податкового обліку заяву про намір досягнення податкового компромісу щодо неузгоджених сум податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження, а також по отриманих податкових повідомленнях-рішеннях, по яких суми податкових зобов’язань неузгоджені відповідно до норм Кодексу. У відповідності з п.3.12 Методичних рекомендацій Заява про компроміс по ППР для досягнення компромісу по неузгоджених сумах податкових зобов’язань (п. 7 підр. підр. 9 прим.2 р. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями) подається до контролюючого органу у довільній письмовій формі. У такій заяві доцільно зазначати дату, номер податкового повідомлення-рішення, стан узгодження, відповідний фіскальний або судовий орган, де перебуває на оскарженні податкове повідомлення-рішення, суму податку на прибуток та/або ПДВ, щодо якої платник податків бажає досягнути податкового компромісу (із зазначенням податкових (звітних) періодів, операцій, по яких були здійснені донарахування в акті перевірки, контрагентів тощо). У такому випадку днем узгодження платником податків податкових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні, є день подання такої заяви до відповідного контролюючого органу. Досягнення податкового компромісу здійснюється за Заявою про компроміс по ППР лише у разі відповідності заяви та податкового зобов’язання, щодо якого її подано, умовам податкового компромісу, передбаченим ПКУ, та сплати платником податків такого податкового зобов’язання у сумі, визначеній п. 2 підр. 92 р. XX «Перехідні положення» ПКУ, у встановлені ПКУ терміни сплати узгодженого податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом. У разі прийняття контролюючим органом рішення щодо погодження застосування податкового компромісу та сплати платником податків узгодженої суми податкового зобов’язання протягом 10 календарних днів з дня надання ним Заяви про компроміс по ППР у розмірі 5 відсотків від суми податкового зобов’язання інша частина 95 відсотків, а також штрафи та пеня вважаються погашеними.