Податкова інформує:

Могилів-Подільська ОДПІ нагадує платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, про те, що 29 серпня 2016 року завершується термін сплати 
Шановні клієнти АЦСК ІДД ДФС
Наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 10.08.2016 №118 «Про внесення змін до наказу ІДД ДФС від 17.02.2015 №15» затверджено нову редакцію наступних реєстраційних форм: Реєстраційна картка (для юридичної особи); Реєстраційна картка (для фізичної особи/ фізичної особи – підприємця); Додаток до розділу 2 Реєстраційної картки. Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису набувають чинності з 5 вересня 2016 року. Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 2 вересня 2016 року включно. Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису можна у розділі «Реєстрація користувачів» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС.
Книги обліку розрахункових операцій реєструємо виключно за новими формами
Нагадаємо, оновлені форми названих книг установлені Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547. Зокрема, затверджені форми книг ОРО передбачають відображення загальної суми розрахунків (графа 5), суми розрахунків, що оподатковуються податком на додану вартість (графа 6), суми розрахунків, що оподатковуються акцизним податком (графа 7), суми податку на додану вартість (графа 8), суми акцизного податку (графа 9). Враховуючи вищезазначене повідомляємо, у теперішній час перші, другі та наступні книги ОРО на РРО мають реєструватись виключно за новими формами. Окрім того,  з приводу можливості продовження застосування та перереєстрації книг ОРО на РРО, які були зареєстровані за раніше діючими формами, Головне управління ДФС у Вінницькій області інформує, суб'єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО на РРО за старою формою до першої із подій: - закінчення книги ОРО; - завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО; - виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги. Такі книги дозволяється перереєстровувати лише у перехідний період - протягом місяця після набрання чинності Наказом  № 547. Після спливу зазначеного терміну у разі виникнення підстав для перереєстрації книг ОРО, здійснюється реєстрація другої або наступної книги ОРО на РРО   за новою формою. Також варто зазначити, що суб'єкти господарювання, діяльність яких пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, в касових чеках яких обов'язковим реквізитом є дані про акцизний податок, використовуючи раніше зареєстровані книги ОРО (за старою формою),  мають здійснювати дописи знаку «/» та відповідних слів "за ставкою акцизного податку", "сума акцизного податку" тощо. Враховуючи, що такий спосіб ведення книги ОРО є не зручним, ДФС України рекомендує зазначеним суб'єктам господарювання звернутись до органу ДФС за місцем реєстрації книги для реєстрації другої та наступної книги ОРО на РРО за новою формою. З причини зміни форми книги така реєстрація може бути здійснена у будь-який час. Щодо суб'єктів господарювання, діяльність яких не пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, касові чеки, що друкуються РРО, не містять даних про акцизний податок. Тому відповідні графи 7, 9  в книзі ОРО  не заповнюються. Відповідно, зазначені суб'єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги ОРО без внесення до них будь-яких змін, але лише до виникнення зазначених вище підстав для припинення використання книги. Довідково повідомляємо, що вищезазначена позиція викладена в листі ДФС України від 05.08.2016 р. №26665/7/99-99-08-01-03-17.
Чи повідомляти податкову якщо правоохоронці вилучили документи  
ДФСУ у листі від 28.07.2016р. № 16291/6/99-99-14-03-03-15 надала роз’яснення з питань повідомлення контролюючих органів про вилучення правоохоронними органами документів і фінансової звітності, необхідності вжиття заходів з їх відновлення, а також порядку врахування копій таких документів при проведенні перевірки. Відповідно до пункту 44.5 статті 44 Податкового кодексу у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, фінансової звітності тощо, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити податкову інспекцію за місцем обліку та митницю, яка проводила митне оформлення (якщо були втрачені митні декларації). Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу. Вилучення документів згідно з нормами Кримінального процесуального кодексу України є процесуальною дією слідчого, прокурора або суду і не вважається втратою документів. Відповідно, законодавство не передбачає обов'язок платника податків повідомляти контролюючий орган у разі вилучення документів правоохоронними органами.
Збільшено строки для проведення валютних розрахунків
Національний банк України  постановою від 28.07.2016р. № 361  "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України" збільшив термін проведення розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів з 90 до 120 календарних днів та встановив, що такий строк для проведення розрахунків діятиме з 29 липня 2016 року до 14 вересня 2016 року включно.
Про зменшення фінансового результату до оподаткування на суму доходів у вигляді дивідендів
ДФС у зв’язку з надходженням запитів платників податків та керуючись п. 52 Податкового кодексу України повідомляє, що для застосування положень п.п. 140.4.1 п. 140.4 ст. 140 Кодексу щодо коригування фінансового результату до оподаткування платниками податку на прибуток слід керуватись листом МФУ від 25.07.2016 № 31-11130-09-10/21370 (розміщено за  адресою:http://sfs.gov.ua/data/material/000/191/261787/1591_M_nf_n_S_.pdf).  Податкові консультації з питання коригування фінансового результату до оподаткування на суму нарахованих доходів від участі в капіталі інших платників податку на прибуток підприємств, платників єдиного податку четвертої групи та на суму нарахованих доходів у вигляді дивідендів, що підлягають виплаті від інших платників податків, застосовуються у частині, що не суперечить цьому роз’ясненню. Відповідний лист ДФС України від 04.08.2016 № 26581/7/99-99-15-02-02-17 розміщено за адресою:http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-pributok-pidpri/listi-dps/261787.html
 
Внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків
Наказом ДФС від 18.07.2016 №633 внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС від 31.07.2014 № 22 (із змінами). Зазначеними змінами врегульовано питання передачі слідчим підрозділам фінансових розслідувань матеріалів перевірок для прийняття рішення згідно з положеннями Кримінального процесуального кодексу України (крім випадків, визначених пунктом 36 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) виключно після узгодження грошових зобов’язань (зменшення бюджетного відшкодування), вимог та рішень щодо єдиного внеску. При цьому матеріали перевірок рекомендовано передавати протягом 20 робочих днів, наступних за днем узгодження прийнятих за їх результатами податкових повідомлень-рішень. Відмова від негативної практики кримінального переслідування за ст. 212, 212¹ Кримінального кодексу України до остаточного узгодження грошових зобов’язань в адміністративному/судовому порядку сприятиме уникненню суперечок між бізнесом та контролюючими органами.
ДФС опрацьовано завдання Уряду
Відповідно до наданих доручень Прем’єр-міністром України Володимиром Гройсманом під час наради з представниками бізнесу 12 липня 2016 року ДФС проведено аналіз діяльності служби та її територіальних органів. За результатами аналізу розроблено низку пропозицій щодо вдосконалення окремих норм податкового та митного законодавства, проведено перевірку на дотримання законодавчих вимог працівниками служби та окреслено першочергові завдання на найближчий час. Так, відповідно до завдання щодо забезпечення додержання службової дисципліни посадовими особами в ДФС утворено Дисциплінарну комісію, яка визначатиме ступінь вини, характер і тяжкість вчиненого дисциплінарного проступку державного службовця. Опрацьовано питання щодо повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених сум грошових зобов’язань, зокрема, внесення змін до митної декларації у частині повернення митних платежів, у тому числі у зв’язку із скасуванням рішення митного органу. Фіскальною службою підготовлено рекомендації щодо дій митниць ДФС під час повернення надмірно сплачених митних платежів після скасування судом рішення про коригування митної вартості товарів. Крім того, наразі в ДФС знаходиться на погодженні проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», яка врегулює зазначене питання. Для удосконалення автоматизованої системи ризиків з урахуванням стандартів ЄС підготовлено проект Стратегії розвитку системи управління ризиками, яка використовується митницями для визначення форм та обсягів митного контролю. Крім того, розроблено план заходів з реалізації цієї Стратегії. Також внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів ДФС при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків. Відтепер у разі виявлення порушень податкового, валютного чи іншого законодавства, за якими сума завданої державі шкоди є достатньою для притягнення до кримінальної відповідальності, кримінальні справи порушуватимуться після остаточного закінчення всіх адміністративних процедур та судового оскарження. При цьому терміни передачі матеріалів –  протягом 20 робочих днів, наступних за днем узгодження прийнятих за їх результатами податкових повідомлень-рішень. Удосконалено процес подання електронної звітності. Для цього спрощено процес укладання Договору про визнання електронних документів, запроваджено новий електронний сервіс «Управління ЕЦП» та модернізовано «Електронний кабінет платника податків».
 
Сектор організації роботи Могилів-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницький області      
 
Всі новини