Засідання районної комісії ТЕБ та НС

  Сьогодні о  о 11:00 годині відбулось засідання районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій 
  Головував: перший заступник голови районної державної адміністрації Віктор Ставнійчук. На засіданні були присутні члени комісії
  Комісія розглядала питання такі питання:
 1. Про виділення коштів для проведення ремонтно – відновлювальних робіт в Гнатківській загальноосвітній школі  - інформувала  - начальник відділу освіти райдержадміністрації (МОКРАК Л.В.)
 2. Місця масового відпочинку людей на водних об’єктах – інформував  - начальник групи організації заходів цивільного захисту 28-ДПРЧ (Соловей В.) "Відповідно до статистичних даних з початку року на водних об’єктах області зареєстровано 54 події при яких загинуло 46 осіб, з них 7 дітей, травмовано – 9 осіб.
З початку року на водних об’єктах району випадки загибелі людей відсутні проте в 2015 році в на території району зареєстровано 2 загибелі.  
Основними причинами загибелі на воді були: нещасний випадок – 14, при ловлі риби – 5, необережне поводження на воді під час купання на стихійних (не визначених) водних об’єктах – 22, необережне поводження на льоду - 5. 
Найбільше загинуло осіб в Вінницькому (5), Козятинському, Гайсинському та Бершадському районах по 4 особи. 
В усіх випадках (водні об’єкти) невизначені місцем масового відпочинку, не проведено обстеження дна акваторій, відсутні сезонні рятувальні пости, не встановлено знаки безпеки, не укладена угода на обслуговування водних об’єктів аварійно-рятувальною службою.
Такий стан справ склався зокрема із-за того, що на протязі останніх років на території області не в повному обсязі виконуються вимоги розпорядження Президента України від 14.07.2001 року № 190 – рп «Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах» та Правил охорони життя людей на водних об’єктах України, затверджених наказом МНС України від 03.12.2001 року № 272 (із змінами), зареєстрованим у Мінюсті України 01.02.2002 року за №95/6383. 
Відповідно до Постанови КМУ від 06.03.2002 року № 264 «Про затвердження Порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах» та Правил охорони життя людей на водних об’єктах України визначення та обладнання місць масового відпочинку проводять органи місцевого самоврядування. 
Органами місцевого самоврядування не достатньо вживаються заходи щодо визначення та обладнання місць масового відпочинку на воді. У зв'язку з вище викладеним та на підставі ст. 3 та ст. 50 Конституції України, Кодексу цивільного захисту України, Водного кодексу України, розпорядження Президента України від 14 липня 2001 року № 190/2001-рп «Про невідкладні заходи щодо запобігання загибелі людей на водних об'єктах», постанови Кабінету Міністрів від 06.03.2002р. № 264-Р «Про затвердження порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах», постанови Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 року № 1599 «Про Основні засади створення в Україні підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру», постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», Правил охорони життя людей на водних об’єктах України,  затверджених наказом МНС України від 03 грудня 2001 року № 272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.02.2002 р. № 95/6383 та з метою запобіганню загибелі людей на водних об’єктах, створення місць безпечного відпочинку громадян, які б відповідали вимогам та нормам, а також організацію через засоби масової інформації широкої інформаційно-пропагандистської роботи, спрямованої на роз’яснення правил поведінки на воді."
 3. Весняно – літній пожежонебезпечний період – інформував  - начальник групи організації заходів цивільного захисту 28-ДПРЧ (Соловей В.) "За 12 місяців 2015 року в Вінницькій області зареєстровано 2662 пожежі проти 2005 пожеж за аналогічний період 2014 року, що більше на 32,8 %.
Економічні втрати від яких склали 89 млн. 613 тис. грн. (+43,5%), з них прямі матеріальні збитки становлять 39 млн. 872 тис. грн. (+47,2%). Врятовано матеріальних цінностей на загальну суму 178 млн. 774 тис. грн. 
Щоденно у Вінницькій області в середньому виникало 7 пожеж, економічні втрати від яких складали  242,3 тис. грн.
В містах та селищах міського типу зареєстровано 996 пожеж проти 839 пожеж в 2014 році  (+18,71%), що становить 37,4% від загальної кількості пожеж, якими нанесений збиток на суму 43 млн. 581 тис. грн., що становить 48,6 % від загального збитку).
В сільській місцевості зареєстровано 1666 пожеж проти 1166 пожеж в 2014 році (+42,9%), що становить 62,6% від загальної кількості пожеж по області), якими нанесений збиток на суму 46 млн. 33 тис. грн., що становить 51,4%  від  загального збитку).  
Під час пожеж загинуло 89 людей проти 85 в 2014р. (+4,7%). Загибелі неповнолітніх дітей в 2015 році не виникало проти 2  в 2014 році.
Насторожує той факт, що багато пожеж виникає в природних екосистемах. Так в 2015 році в області на об’єктах екосистеми виникло 649 пожеж, що становить 24,4 % від загальної кількості пожеж за рік. Внаслідок, яких завдано матеріального збитку на загальну суму 9 млн. 847 тис. грн.
Велика частка даних пожеж виникає на відкритих територіях (об’єктами, яких являються сміття та сухі трави) це 592 пожеж. Внаслідок, яких вогнем знищено суху траву на загальній площі 504,8 га та завдано матеріального збитку на загальну суму 8 млн. 880 тис. грн. Основними причинами даних пожеж є необережне поводження з вогнем та необережність під час паління. 
З настанням найбільш критичного пожежо-небезпечного періоду  в області спостерігалась велика кількість пожеж, які виникають на полях фермерських господарств внаслідок спалювання стерні, післяжнивних залишків та розведення багать на полях в 2015 році виникло 39 пожеж. В наслідок яких вогнем знищено пожнивні залишки на загальній площі 97,7 гектарів та завдано матеріального збитку на загальну суму 585 тис.
Нерідко, об’єктами виникнення пожеж являються території лісів. Так, в 2015 році виникло 10 пожеж на об’єктах лісогосподарських, лісомисливських підприємств на площі 38,5 га. матеріальні збитки від яких становлять 262,3 тис. грн.
Аналіз пожеж на об’єктах суб’єктів господарювання, профілактику на яких здійснюють органи державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту свідчить про тенденцію зростання кількості пожеж на підприємствах, в організаціях та закладах порівняно з 2014 роком. Загальна кількість таких пожеж, порівняно з аналогічним періодом минулого року, зросла на 35,7% та становить 38 випадків, що складає 1,4% від загальної кількості пожеж. Збиток від них становить 11 млн. 256 тис. грн.(+93,3%), що становить 12,6% від загального збитку.
Перевірка та аналіз матеріалів розслідування пожеж свідчать, що  основною причиною їх виникнення є недооцінка з боку керівників  об’єктів різних форм власності, відомчих організацій важливості вжиття упереджувальних заходів, невиконання вимог законодавчих та нормативних актів з питань пожежної безпеки.
Щороку в травні - серпні різко зростає кількість пожеж в житловому секторі з причин необережного поводження з вогнем, дитячих пустощів з вогнем. Працівники органу державного нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту вживають не всі заходи відповідно до своїх повноважень або вживають заходи, що мають формальний характер, при цьому суттєво не впливають на стабілізацію обстановки.
Зокрема за 2015 рік в Томашпільському районі виникло 56 пожеж матеріальні збитки від них становлять майже 650 тис. грн. Під час пожеж загинуло дві особи і одна травмована. Також повідомляєм про те, що з початку 2016 року виникло 11 пожеж, одна людина загинула проти 22 пожеж за аналогічний період 2015 року.
Не зважаючи на заходи, які здійснював Томашпільський районний сектор протягом 2015 року, а саме проведення комплексних відпрацювань населених пунктів Томашпільського району щодо попередження випадків травмування та загибелі людей на пожежах, проведення планових та позапланови перевірок об’єктів різних форм власності, на комісіях ТЕБ та НС приймались відповідні рішення, щодо роботи підприємств та об’єктів різних форм власності, поведінки населення в побуті в весняно-літній, осіньо-зимовий періоди."
 
 
 
Всі новини